En el meu cas, el desenvolupament de l'activitat m'ha suposat ubicar-me en una posició relativista en favor del coneixement dels altres i de la convivència. Al mateix temps ens aprofitem del suport webquest per observar quina relació entre les cultures es transmet per internet i que ens pot donar una idea del què es vol transmetre des d'aquest potent mitjà de comunicació.
En conseqüència, el desenvolùpament de la 2a PAC suposa un saber tirar endavant projecte interculturals de debó, encara que sigui a diferents nivells.
D'altra banda, la 3a PAC, personalment m'ha servit per reflexionar sobre el què suposa fer una activitat amb un determinat suport i amb uns determinats objectius. és a dir, amb aquesta PAC veig que les coses no s'han de fer per fer, sinó que si planteges uns determinats objectius amb uns determinats mitjans, cal treure-li pròfit. En aquest cas, si volem extreure quelcom d'internet, cal valorar precisament això, qie no es tracti d'un material que es queda en el seu simple lluïment i no trascendeix més enllà. Alhora aquesta PAC m'ha ajudat a donar-me diferents nivells des dels quals es treballa la interculturalitat, alguns més superficials i d'altres més encaminats a la transformació.
Per últim, voldria dir que en pocs casos, i en el meu tampoc, he vist propstes transversals per afavorir la interculturalitat, la qual cosa, des del meu punt de vista, fa que l'educació intercultural sigui "particular" i poc significativa o funcional. Crec que com a psicopedagogs és un camí que hem d'explorar, desenvolupar i promoure.
Publica un comentari a l'entrada