Una de les dificultats que es plantegen a l'hora d'elaborar la webquest és la de definir la tasca segons el marc conceptual de l'interculturalitat. És a dir, com extreure un concepte relacionat amb l'interculturalitat i descompondre’l en parts que ajudin arribar al mateix concepte.
Si pretenem desenvolupar el concepte de convivència, com és el nostre cas, la webquest suposa que l'alumne hagi de treballar-se aquest concepte de manera activa, arribant a ell mitjançant un aprenentatge significatiu.
La nostra manera de descompondre aquest concepte en diferents activitats ha estat mitjançant un altre concepte, el de prejudici. Hem cregut que els prejudicis i el coneixement dels altres suposen elements que dificulten o faciliten la convivència, per això hem elaborat activitats que ajudin a reflexionar sobre la incidència dels prejudicis sobre la convivència.
Considero que amb aquesta activitat creem un cert conflicte, ja que impactem sobre les imatges preconcebudes que tenen els nostres alumnes i els animem a tenir una actitud oberta davant dels altres. En conseqüència situaria en un nivell mitjà d'interculturalitat.
Per altra banda, dir que la mateixa interculturalitat és el nexe d'unió amb la primera PAC, vist en ambdós casos com un diàleg i en busca d'un significat compartit però entès des de diferents maneres.
Per últim, remarcar la satisfacció per com s'ha desenvolupat l'activitat amb els companys del grup. Va ser senzill des d'un principi, ja que hi va haver un cert consens en quan al contingut de la tasca. a mesura que anàvem desenvolupant la webquest van aparèixer els "problemes", que es limitaven a decidir com concretar la tasca, on volíem començar i on volíem acabar. També ha estat positiu la manera com l'hem desenvolupat, no hi hagut un repartiment programat de tasques, cadascú començava a elaborar una part que els altres revisàvem, canviàvem, en definitiva, discutíem i completàvem. Per tant, ha sigut molt enriquidor treballar amb aquest grup.
Publica un comentari a l'entrada